tisdag 13 september 2011

Morgonrutiner och träning


Freya och Isak
Klockan 07.15 ringer min klocka. Då har Freya (min dotter) redan hoppat runt mig, klättrat på mig och puttat på mig i ca 15 minuter. Så egentligen behöver jag inte ställa någon klocka alls. Hon är världens bästa väckarklocka och det är världens bästa sätt att vakna på. Jag stiger upp och hämtar Isak (min son), sätter på lite tecknat medan jag gör frukost, tar mitt Kreatin och kokar kaffe. Kaffe. Denna gudarnas dryck. Vad vore vi utan kaffe? Lite tröttare. Lite mindre värda som människor. Nåja.. Efter frukost åker ungarnas pyjamasar av och kläder på. Isak får en ren blöja. Finns inget bättre än en riktigt full bajsblöja på morgonkvisten. Klockan 09.00 lämnar jag Freya på dagis. När vi kommer hem brukar det inte dröja länge innan Isak somnar. Då passar jag på att ta en kopp av gudarnas dryck, läser Sportbladet. Detta är min underbara morgonrutin.


Kosttillskott som jag för tillfället tar.
Idag står det träning på schemat (tränar på gym tre dagar i veckan). Det blir mest olika maskiner och fria vikter för att bygga upp muskler. Brukar dock avsluta varje träningspass med att springa tills jag stupar, typ intervallträning (springer i ganska hög fart några minuter sen går jag i rask takt i någon minut osv..). Träningspassen brukar vara i en timme ungefär och av det ägnar jag ca 45min åt styrka och 15-20min åt att springa. Försöker gå upp i vikt utan att lägga på mig mer fett och det är inte jättelätt. Har gått upp ca 4kg sedan jag började träna i februari. Träningen hittills har inte varit särskilt organiserad utan mer spontan och jag har även haft lite uppehåll över sommaren nu. Men nu är det kanske dags att verkligen försöka. Som Matsson skriver på Styrkelabbet så kan det vara bra att sätta upp mål för sin träning för att öka motivationen. Tänkte börja med ett mål som jag tror blir ganska enkelt att lyckas med och det är att gå upp 1kg på en månad. Om jag lyckas, vilket jag tror, blir nästa mål svårare.    

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar