tisdag 27 mars 2012

Träning

Träning denna vecka:

Måndag: Styrketräning

Tisdag: Joggingrunda + Backintervaller

Onsdag: Styrketräning

Torsdag: Joggingrunda + Backintervaller

Fredag: Styrketräning

Måndagens styrketräningspass såg ut så här:

Bänkpress - 4 x 5
Militärpress - 3 x 6
Chins - 3 x Max
Knäböj - 4 x 10
Bicepscurls m. skivstång - 3 x 8
Sittande rodd i kabelmaskin - 3 x 8
Pushdowns m. stång - 3 x 7

Efter påtryckningar av min gode vän Daniel på styrkelabbet.se har jag börjat knäböja lite. Nu i början hänger jag inte på så mycket vikt på skivstången (15kg). Detta för att jag vill öva upp tekniken först. Det var i alla fall riktigt kul! Så det ska jag fortsätta med. Vi får se om jag slänger in lite marklyft också. Sen funderar jag på om jag ska köra färre övningar per träning och istället mer set. Den som lever får se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar