tisdag 17 januari 2012

Aj min rygg..

Under ett träningspass förra veckan skadade jag ryggen. Det var under den sittande rodden som jag krummade lite för mycket med ryggen och det högg till så det svartnade för ögonen på mig. Det var bara att resa sig och gå stelryggad ut i omklädningsrummet. Denna veckan kändes ryggen mycket bättre så igår tränade jag igen. Jag tog det lite lungt i början och körde bara liggande hantelpress och biceps curls med hantlar. Efter en stund fick jag den briljanta iden att köra lite skivstångsrodd. Det gick bra tills jag efter andra settet satte ner skivstången. Då högg det till igen.. Så nu tänker jag vänta ett bra tag innan jag gör några övningar där ryggen är involverad.

3 kommentarer:

  1. Surt med ryggen! Antagligen är det för att du krummar den...

    SvaraRadera
  2. Ja det är inte kul. Man är ganska beroende av ryggen i de flesta övningarna också.

    SvaraRadera
  3. Ett tips.
    Krumma inte ryggen.

    SvaraRadera